• +7 (495) 777-25-41
  • +38 (056) 785-39-23
    +38 (056) 785-39-23
  • +7(3422) 99-46-32
  • +7 (3812) 20-80-31
  • +7 (391) 205-17-79
  • +7 (8432) 07-01-39
  • +7 (383) 207-81-90
  • +49 (30) 217-888-05

"Norylski nikiel": chińskie dostawy wzrosną o kilkadziesiąt procent

2 lipca 2014

«Norylski nikiel» jeszcze w marcu tego roku był gotowy zwiększyć chińskie dostawy, co niemało przyczynił się do Indonezyjski bana. Rząd Indonezji w celu zwiększenia wartości eksportu i wzrost rynku wewnętrznego wyrzuciło decyzję o zakazie eksportu nieprzetworzonej rudy niklu. To było wpłynęło na ofercie w minus stronę, ponieważ właśnie Indonezja jest największym никелевым dostawcą na świecie. Najbardziej poszkodowaną stroną okazał się Chiny jako najbardziej znaczący konsument produktów. Indonezyjski zakaz zmusił CHRL szukać innych źródeł wpływy niklu rudy — lub zwiększać zakupy u już istniejących producentów, jednym z nich jest «Norylski nikiel», prawdziwy przemysłowy gigant, добывающий lwią część rosyjskiego surowca. W мартовским prognoz zapasów rudy niklu w magazynach CHRL wystarczy najwyżej na pół roku, i głośniki popytu obiecuje zwiększyć. Wielkość samego dostarczonego przez Rosję do Chin surowców są porównywalne do 70000 ton rocznie. W ubiegłym roku wartość dostaw wyniosła 78000, i to nie jest limit.

W bieżącym roku nikiel, niezbędne w przemyśle do produkcji stali, pokazuje największy wzrost kosztów wśród metali kolorowych, подорожав za kwartał od początku roku prawie 15%. I jeśli Indonezyjski zakaz pozostaje w mocy, to, według szacunków analityków «Норильского niklu», cena niklu w 2014−2015 r. pozostaną w ramach 16−17 tysięcy USD/tonę.

Oprócz niklu firma zajmuje się produkcją palladu, stosowanym do tworzenia katalizatorów samochodowych, w tym udział «Норникеля» na światowych rynkach jest równa 40%. Co do mocy wytwórczych, istniejących na dzień dzisiejszy, to produkcja z oczekiwaniami nie spełnia podstawowe potrzeby w pełni. Jeden tylko przemysłu auto w zeszłym roku demonstrował zapotrzebowanie na tego metalu w wysokości 7 mln uncji, co stanowi ponad 70% światowego popytu. W bieżącym roku, według prognoz analityków «Норильского niklu» deficyt palladu wynosi około biliona uncji. Przy tym poziom wytwarzanych produktów samochodowych stale wzrasta, dotyczy to w szczególności chińskiego rynku samochodowego i automatycznie zwiększa wydanie katalizatorów spalin. Na początku 2014 roku «Норникель» zawarł umowę z niemieckim koncernem «BASF» w odniesieniu do dostaw palladu po otrzymaniu płatności gwarancji na dostawy 400 mln USD.

1 lipca 2014
7 lipca 2014