Na linię kombinatu "Karelski окатыш" wyszedł nowy dworzec skład
Kombinat «Karelski окатыш» odnosi się do «Severstal». Tak im został wydany na linii nowy dworzec skład. W jego skład wchodzi 12 nowych думпкаров. Z ich pomocą odbywa się transport rudy żelaza. Transportowane jest z kamieniołomu na fabryki. Nowa partia wagonów została przystosowana pod okolicę. Wiadomo, że charakteryzuje się złożonymi warunkami. Adaptacją wspólnie zajmowali się przedstawiciele sterowania transportu kolejowego i producenta.
Nowe samochody samowyładowcze charakteryzują się zwiększoną nośnością. Każdy z nich jest w stanie pomieścić 115 ton rudy. To na 10 ton więcej, niż w poprzednich wagonów towarowych. Również zmieniła się konstrukcja думпкара. Przede wszystkim, jest to dotknęło bocznych ścianek i dna. Ściany wykonane z dodatkiem elementów wzmacniających. Do tworzenia dna użyto ponad gruby metal. W ten sposób wykorzystywać technikę będzie można znacznie dłużej. Ponadto, modernizacja pozytywnie wpłynąć na wysokości wydatków. Chodzi o kosztach, których wymaga konserwacji. Również wzrosła przebieg do naprawy głównej. To wyjaśnia szef urzędu transportu kolejowego.
W zeszłym roku został wyprodukowany elektrowóz. Tym zajęła się firma w Novocherkassk. Produkcja prowadzona była na specjalne zamówienie, otrzymanym od kombinatu «Karelski окатыш». Może on przewozić skład, ładunkiem o wadze ponad 2 tys. ton. Jego moc pozwala robić to na trudnej drodze. Za zmianę elektrowóz może dokonać 3−4 takich lotu. W ten sposób każdy lot jest dostarczane do fabryki 1380 ton rudy. Wszystkim stosowane w zakładzie 14 technologicznych pociągów. Składają się one z 12 думпкаров i ciągnięcia urządzenia. Wszystkie one służą do transportu rudy żelaza.